vnitroblok Šubertova
mít zde znovu šestiboký altán a založit vinohrad
popis vnitrobloku
Vnitroblok soukromého bytového domu je rozdělen na dvě části - menší zpevněný dvorek o rozloze 70 m2 přiléhající k domu a větší, výše položenou část o rozloze 300 m2. Obě části odděluje zídka s kovovým plůtkem. Jsou propojeny schodištěm.
Dvoreček pokrývá beton, je zde umístěna menší stavba (ateliér) a nádoby na odpad, jinak doposud nebyl více využíván.
Druhou část vnitrobloku pokrývá v celé ploše vegetace na rostlém terénu. Zídka, která oddělovala plochu od sousední parcely ze severovýchodu, prochází rekonstrukcí, takže v části pozemku je dočasně navršena zemina. Dominantou prostoru je krásná mohutná stará třešeň, při jihovýchodní hranici roste náletový, ale už značně vzrostlý jírovec. Z původních parkových úprav zůstalo zachováno několik keřů, které v průběhu let doplnily nálety. Nejsou zde žádné cestičky, plochy pro posezení nebo mobiliář. U jižní zdi je umístěn kompost.
Setkání obyvatel
Sousedské setkání k oživení vnitrobloku proběhlo 4. května 2021 od 18 hodin. Cílem bylo společně prodiskutovat a vytvořit žebříček představ a potřeb jako podklad pro studii obnovy. Otevřená moderovaná diskuse vycházela ze současného stavu a mapovala návrhy a podněty týkající se budoucí podoby a náplně místa. Setkání uspořádal spolek Bieno.
Majitelé domu pozvali na setkání všechny obyvatele. Tištěná pozvánka byla vhozena do poštovních schránek a vyvěšena na nástěnku domu. Pozvání využilo a akce se osobně zúčastnilo 13 obyvatel. Konečné rozhodnutí o podobě návrhu a procesu obnovy zůstává na majitelích domu.
Metoda setkání
Program setkání tvořil sběr a bodování hodnot, problémů a nápadů do budoucna. Společné setkání bylo doprovozeno skupinovou diskusí. Obyvatelé na setkání navrhovali podněty na tři rozdílná témata. Jaké jsou:
A) Vnímané hodnoty vnitrobloku – co ze současného stavu je vhodné zachovat, rozvíjet, akcentovat + třídění dle důležitosti
B) Vnímané problémy vnitrobloku - co je vhodné pokusit se řešit nebo alespoň neprohlubovat + třídění dle důležitosti
C) Vnímané vítané aktivity - pro jaké činnosti je vhodné vytvořit podmínky a prostor + třídění dle důležitosti